madonnan

Alla inlägg under januari 2010

Av Anonym Bloggare - 23 januari 2010 07:22

  

Nu är det dags att vakna hörrni ... natten har ju flytt sin kos och ersatts av dagen - lördagen! Alla sömntutor ... vakna nu!!! Själv är man ju alltid uppe med tuppen, kan ni förstå det - faktiskt också så att jag tror att tuppen sover när jag vaknar!!!

Dagen är mörk ännu, med lätt lätt snöfall, det flingar vita kalla flingor och det blir faktiskt halt av dom när dom kommer ner på den kalla marken. Graderna är -11.

Kaffekoppar har jag druckit flera - gott förstås. Och tidningen är läst. Sen när affärerna vaknar skall jag besöka några av dom. Har tänkt köpa en bukett med tulpaner för att fira helgen - det låter väl inte helt fel eller hur?

Tvättmaskinen har fått göra lite nytta också på morron och snart är det torktumlarens tur!

Huvudet känns lite värkigt - har nog sovit rejält hårt i natt skulle jag tro.

Nu tror jag att gubben är sugen på att få kolla lite i datorns underbara värld - så jag lämnar nu plats till honom och önskar er alla en fin lördag.

Av Anonym Bloggare - 22 januari 2010 05:38

Usch så kallt det är idag, -17 och det biter verkligen i skinnet när man sticker ut näsan i kalluften, tänk om man hade kunnat skriva "hetluften" istället!

Sovit som en stock hela långa natta ... vaknade visserligen tidigt - 04.20 ... det var bara att kliva upp ... man är ju morronmänniska och dagen börjar ju från morron eller hur tröttisar.

Idag är det fredag och nästan helg - guuuud så skönt. Finns ingen bättre dag än just fredag - bättre än lördag tycker jag - för när det är fredag - då vet man ju att helgen - hela helgen - ligger framför en. Jag njuter av lediga dagar - det gör jag.

Måste på stan och shoppa lite i morron ... känner att jag börjar bli lite shoppasugen igen - efter julhandeln blev man lite småless på att springa på affärer och trängas - men nu är man sugen igen. Så alla butiker - här kommer jag!

Nu slutar jag och säger på återseende och ha en braig dag alla som "hälsar på mig".  


Av Anonym Bloggare - 21 januari 2010 13:07

  

Jag skrev nyss en insändare i våran dagstidning här på min bostadsort ... upptäckte en sak som jag ville fokusera tidningen på!... så nu känner jag mig verkligen som en observant person och även som en något gnällig sådan ... men rätt skall vara rätt - även tidningar skall skriva rätt!


Har någon av er skrivit en insändare till någon tidning och i så fall - vad handlade denna om??? Berätta ...

Av Anonym Bloggare - 21 januari 2010 12:24

  Solen lyser ... ute ...

å här sitter jag - på jobbet å fryser!   ... inte är det ju som det skall vara när man fryser inomhus heller!

  - får väl ta mig en balja lut och värma mig med!


See ya later ...   

Av Anonym Bloggare - 21 januari 2010 11:20

Men visst är det så här ändå - att man skriver ett å samma i sin blogg! För det mesta ... om man bara skall skriva om sin egen tråkiga helt vanliga och gråa vardag.

Det blir jobb, sömn, matlagning, dammsugning, tvätt, shopping, bakning, städning städning å åter städning, tv-tittande och läsning, vädersnack och så bloggning. Ingen är väl intresserad av allt detta tråkiga - som faktiskt dom flesta av oss - om inte alla! har i sin egen vardag. Livet består ju till 80% kanske av allt detta "vanliga". Inte för att jag inte gillar detta - men ibland blir man ju bara såå less och tycker det är samma jämt.

Då är det lite annorlunda för en del, för ungdomar mest. Där är det fest, smink, mode, film, killsnack och tjejträff. Ja ni vet ju själv hur det är/var när man är ung. I mitt nuvarande liv (lär nog inte bli    nåt mera för mig!!) så bryr jag mig inte så mycket om fester - även om det är kul ibland, men det är ju inte som när man var ung ... kläder och mode och skor och smink ... visst gillar jag det - fast jag är äldre, men inte så att det upptar hela min vardag och tid.

Men så här är det ju, dom unga bryr sig inte ett skvatt om att läsa om mina vardagliga göromål som bara är såååå tråååååkiga och gråa och vanliga, jag å min sida - bryr mig inte ett skvatt om modetrender och fester och kändisar! Så visst är det en skillnad. Generationsskillnad helt enkelt. Men tur vi är olika ... å våra olika bloggar passar alltid för någon att läsas - som tur är!! För mig ...

Av Anonym Bloggare - 21 januari 2010 10:52

Jag hoppas att DU och DU och alla NI som eventuellt hälsar på här hos mig på min blogg - kommenterar och skriver åtminstone hej! Det är ju alltid så roligt och tacksamt för en bloggare om någon skriver att dom hälsat på i bloggen.

Så därför .................


KOMMENTERA


Var inte blyga eller rädda, för jag är inte farlig alls!


Jag blir ju bara så tacksam för en kommentar.


Tack på förhand!!  

Av Anonym Bloggare - 21 januari 2010 10:45

Sitter här på jobbet å har lunch just nu ... har ätit min medhavda matlåda - bestående av köttbullar, potatis, ärtor och morötter och sås. Gott var det och mätt blev jag också! Ingen stor portion var det heller, men alldeles tillräcklig för mig. Vatten använde jag för att skölja ner maten med.


Så nu sitter jag då här och knapprar på mina tangenter, spelar en drill på dom och skriver ett eller flera inlägg.


Tittar ut genom mitt fönster och ser en lite halvgrå dag, med -8 grader, i morse var det kring -4, så det har faktiskt blivit kyligare! Solen har tittat fram lite för ett tag sen ... hoppas den hälsar på igen.


Hej svejs alla där "ute" i världen.  

Av Anonym Bloggare - 21 januari 2010 10:41

Det var onekligen ett bra tag sen sist ... ser att jag inte har skrivit nåt sen i november ... förra året! Det har hunnit vara både jul och nyår och snöfall och kyla och mörker - till att nu ha börjat ljusna och vara längre dagar och snart är det vår!! Bra sammanfattning eller hur!

  

Å snart är det semmeldags - eller dom har väl redan (före jul!) börjat säljas ... det fanns väl saffransemlor till jul tror jag - har aldrig smakat dom faktiskt. Nån som gjort det och vad tycker ni i så fall om dom???

Presentation


Välkommen till mitt lilla bloggkrypin!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min blogg är bara min - rör den inte!

Don't touch my site

Kristallklockan

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Mitt väder

Besökare från när och fjärran

Var kommer du ifrån?

Klappa min kisse!

Omröstning

Har du köpt några tulpaner?
 Ja det är klart!
 Nej inte ännu.
 Gillar inte tulpaner alls.
 Är allergisk mot blommor.
 Har inte råd.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nyckelpigepekaren


Free CursorsMyspace LayoutsMyspace Comments

Tiden den går och går

Min kisseklocka

Akvarieklockan

Radio Ga-ga


Ovido - Quiz & Flashcards