madonnan

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Gomorron onsdag å bloggen!

Av Anonym Bloggare - 3 februari 2010 05:43

   Så var det mitt-i-veckan-dagen, lillördagen, onsdagen. Ännu en dag närmare helgen och ledigheten.

Dagen började redan strax efter 4 för mig, då slogs mina gröna upp - varför - ja se det kan man verkligen fråga sig, för nog tycker jag att jag kan få sova tills klockradion börjar skvala 04.40 Det är ju tidigt det med eller vad tycker ni andra? Nåväl bara upp och hoppa, svänga sina lurviga över sängkanten och göra sig klar för ännu en dag på jobbet.

Och här sitter jag då - tidigt som vanligt på jobbet, mitt jobb börjar ju först 06.30 ... men här är jag då redan, gubben har skjutsat ner mig och åkt till sitt jobb, han börjar samma tid som mig och slutar även han 15.30 Har inte ännu hunnit dricka kaffe - konstigt va! Men alldeles strax skall jag hämta första goda koppen med varmt och starkt kaffe.

Ni frågar er kanske så här - varför skriver hon ingenting om vädret och snön ... jo men se det kommer här - här på jobbet har jag just nu -13.9 grader, hemma var det -15 när jag klev upp och nu när jag for -18.9 Vilken skillnad va. Kallt är det då och månklart. Men det snöar åtminstone inte nåt - det är jag oändligt tacksam för - är dööööless på snön! Hade hem en traktor även igår ... så gubben hade bara lite putsning kvar av infarten.

Nu kom den första av mina jobbarkompisar här ... så det är väl bäst att gå och vara trevlig och dricka en kopp!

Jag önskar alla er som tittar in hos mig en riktigt bra onsdag - kör försiktigt när ni är ute på vägen. Kraaaam från norr till söder, öster och väster!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym Bloggare - 2 februari 2010 13:53


   På vägen till toa städar jag.När jag går igenom vardagsrummetvattnar jag blommorna,sopar undan i öppna spisen,viker ihop tidningarna.På vägen genom köketger jag hunden mat,plockar undan koppar,sätter på kaffet,i hallen rättar jag till mattan,lä...

Av Anonym Bloggare - 2 februari 2010 12:37


   Titta det snöar - allting är vitt vitt vitt ... bläääää. Nu räcker det väl! Det var så bra i morse när jag åkte till jobbet, infarten var så renputsad och fin från snön ... gubben min hade ju lagt ner en massa jobb igår kväll å fått bort det som...

Av Anonym Bloggare - 2 februari 2010 11:47


     Hej alla glada ... uti vårt avlånga snöiga land! Hur har ni det ... längtar ni till våren och sommaren - ja vem gör inte det - i detta jäkla snöiga land ... det bara vräker ner hela tiden - är det inte snön så är det kylan som man är irriterad...

Av Anonym Bloggare - 23 januari 2010 07:22


   Nu är det dags att vakna hörrni ... natten har ju flytt sin kos och ersatts av dagen - lördagen! Alla sömntutor ... vakna nu!!! Själv är man ju alltid uppe med tuppen, kan ni förstå det - faktiskt också så att jag tror att tuppen sover när jag ...

Av Anonym Bloggare - 22 januari 2010 05:38


Usch så kallt det är idag, -17 och det biter verkligen i skinnet när man sticker ut näsan i kalluften, tänk om man hade kunnat skriva "hetluften" istället! Sovit som en stock hela långa natta ... vaknade visserligen tidigt - 04.20 ... det var ba...

Presentation


Välkommen till mitt lilla bloggkrypin!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Min blogg är bara min - rör den inte!

Don't touch my site

Kristallklockan

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Gästbok

Mitt väder

Besökare från när och fjärran

Var kommer du ifrån?

Klappa min kisse!

Omröstning

Har du köpt några tulpaner?
 Ja det är klart!
 Nej inte ännu.
 Gillar inte tulpaner alls.
 Är allergisk mot blommor.
 Har inte råd.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nyckelpigepekaren


Free CursorsMyspace LayoutsMyspace Comments

Tiden den går och går

Min kisseklocka

Akvarieklockan

Radio Ga-ga


Ovido - Quiz & Flashcards